GSX-8S to zaprojektowany od podstaw naked bike Suzuki, który gwarantuje całkiem nowe wrażenia z jazdy. Pomyślany jako łatwy w prowadzeniu, zwinny, zawsze gotowy do drogi - będzie idealną propozycją dla szerokiego grona kierowców, niezależnie od ich wieku oraz doświadczenia. GSX-8S, nowość na sezon 2023, dołącza do serii GSX-S jako najmłodszy członek rodziny motocykli wyznaczających przyszłościowe trendy.
nowy rzędowy, dwucylindrowy silnik z unikatowym systemem wyrównoważającym Suzuki Cross Balancer
nowa, stalowa rama
kolorowy wyświetlacz wykonany w technologii TFT
pełne oświetlenie LED
pakiet elektroniki S.I.R.S., do którego należą m.in.:
Drive Mode Selector,
Suzuki Traction Control System,
Suzuki Quick Shift,
system ABS,
elektroniczny system kontroli przepustnicy Suzuki ride-by-wire,
system Suzuki Easy Start,
asystent ruszania (Low RPM Assist) pozwala na łatwe i płynne ruszanie z miejsca.
Powstał w odpowiedzi na potrzeby rynku i klientów. Zaprojektowany od podstaw, żeby odpowiadać na wiele różnych oczekiwań. Inżynierowie Suzuki skupili się na stworzeniu jednośladu o średniej pojemności silnika, który spodoba się zarówno początkującym jak i doświadczonym motocyklistom. Efekt jest bardzo udany i to zasługa m.in. nowego dwucylindrowego silnika, który wyjątkowo pasuje do charakteru pojazdu oraz zastosowania w GSX-8S najnowocześniejszych systemów elektronicznych. Na długo przed premierą, dla sprawdzenia czy rzeczywiście da się pogodzić tak wiele często sprzecznych ze sobą wymagań, nowy motocykl Suzuki przeszedł cykl testów. Dlatego już dziś możemy napisać, że to maszyna wyjątkowa i sprawdzona.
Do napędu GSX-8S posłużył całkiem nowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 776 cm3. GSX-8S ma również całkiem nową ramę. Chętnie i natychmiastowo reaguje na ruch manetką, a kierowca może skupić się na czerpaniu przyjemności z jazdy. Warto podkreślić agresywną sylwetkę, smukłą linię oraz kompaktowe rozmiary. „8S” jest dobrze wyważony i w każdej chwili gotowy do działania. To motocykl dla każdego, bez względu na doświadczenie za kierownicą.
Koncepcja Nieograniczony potencjał-nieograniczone możliwości oznacza, że nowy GSX-8S kierowcom (w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania) oferuje nieograniczoną radość z jazdy i to niezależnie, czy czeka was jazda do pracy lub szkoły, wyprawa na zakupy, wycieczka poza miasto czy sportowa jazda na zakrętach. GSX-8S gwarantuje moc, łatwe prowadzenie oraz komfort podróżowania i tak w rzeczywistości jest – GSX-8S wiernie podąża za wolą kierowcy, dając mu niczym niezmąconą przyjemność z jazdy przy pełnej kontroli nad maszyną.
Prace nad Suzuki GSX-8S zaczęły się od projektu nowego silnika, który miał być możliwie wąski, lekki oraz kompaktowy w sensie rozmiarów, co dałoby więcej „oddechu” inżynierom przy tworzeniu pozostałych komponentów motocykla. To z kolei pozwoliłoby uzyskać najbardziej efektywną geometrię podwozia, lepsze osiągi oraz optymalną pozycję za kierownicą. Specjaliści Suzuki skupili się na optymalnej dynamice pojazdu, aby sprawdzał się podczas jazdy w pojedynkę, jak i podczas podróży z pasażerem. Nowy silnik generuje duży moment obrotowy oraz moc, ale (dzięki gładkiej reakcji na ruch przepustnicy) jest łatwy do opanowania nawet przez mniej doświadczonych kierowców. Nowy rzędowy, dwucylindrowy silnik ma rozrząd DOHC oraz cztery zawory na cylinder. Jednostka o pojemności 776 cm3 osiąga 83 KM przy 8500 obr./min oraz generuje maksymalny moment obrotowy 78 Nm przy 6800 obr./min.
Silnik ma długi skok i kute tłoki, które projektowano z użyciem analizy FEM (metoda elementów skończonych). Chodziło o zmaksymalizowanie wytrzymałości konstrukcji przy zmniejszeniu masy w cylindrach (średnica 84 mm). Wał ma wykorbienia co 270°, co zapewnia wysoki moment już przy niskich wartościach obrotowych. „Efektem ubocznym” takiego rozwiązania jest przyjemny dla ucha gang zbliżony do tego znanego z V-twin 90°. Z kolei 450° obrotu wału korbowego pomiędzy zapłonami wydłuża okres przeniesienia mocy i daje czas potrzebny na odzyskanie przyczepności tylnego koła, co jest szczególnie korzystne podczas wychodzenia z zakrętów lub jazdy po drogach o słabszej przyczepności.
Podczas projektowania GSX-8S jednym z kluczowych zadań postawionych przed inżynierami Suzuki była kompaktowa, lekka rama pozwalająca na zmaksymalizowanie zwrotności, komfortu jazdy i codziennej użyteczności. Każdy jej aspekt przemyślano tak, aby motocykl doskonale się prowadził, także podczas jazdy z opcjonalnymi miękkimi kuframi bocznymi (niezależnie od tego, czy kierowca jedzie sam, czy z pasażerem). Najpierw powstała część ramy z rur stalowych oraz tzw. rama pomocnicza – całość jest odpowiednio mocna i sztywna, przy jednoczesnym ograniczeniu masy własnej.
Długość całkowita | 2115 mm |
Szerokość całkowita | 775 mm |
Wysokość całkowita | 1105 mm |
Rozstaw osi | 1465 mm |
Prześwit | 145 mm |
Wysokość siedziska | 810 mm |
Masa własna | 202 kg |
Typ silnika | 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Średnica x skok | 84 x 70 mm |
Pojemność silnika | 776 cm³ |
Stopień sprężania | 12,8 : 1 |
Rozrusznik | elektryczny |
System smarowania | mokra miska olejowa |
Pojemność układu smarowania | 3,9 l |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Zawieszenie przednie | widelec upside-down |
Zawieszenie tylne | pojedynczy element resorująco-tłumiący |
Układ paliwowy | wtrysk paliwa |
Hamulec przedni | dwie tarcze 310 mm |
Hamulec tylny | pojedyncza tarcza 240 mm |
Opona przednia | 120/70ZR17 |
Opona tylna | 180/55ZR17 |
Układ zapłonowy | elektroniczny (tranzystorowy) |
Pojemność zbiornika paliwa | 14 l |
Moc silnika | 61kW / 83KM |
Niniejszy cennik ma wyłącznie charakter informacyjny, a podane w nim informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia, w szczególności w rozumieniu art. 66 § 1 oraz art. 5561 Kodeksu Cywilnego. Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji, wyglądu, parametrów technicznych, wyposażenia oraz cen modeli przedstawionych w publikacji. Autoryzowani Dealerzy będą informowani o zmianach tak szybko, jak jest to możliwe. Prosimy o kontakt z najbliższym Autoryzowanym Dealerem SUZUKI w celu uzyskania aktualnych informacji. Ze względu na ograniczenia techniki, kolory przedstawione w cenniku mogą się różnić od rzeczywistych kolorów nadwozia i tapicerki. Prezentowane zdjęcia mogą zawierać wyposażenie opcjonalne (akcesoryjne), dodatkowo płatne. Ceny zawarte w cenniku są rekomendowanymi cenami detalicznymi. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji motocykla następuje w umowie jego sprzedaży.