SERIA HIGH PERFORMANCE

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF140A/DF115A/DF100A

DF140A/DF115A/DF100A

Jeśli nie wyobrażasz sobie żeglowania bez wydajnego silnika, przyda Ci się jednostka, która łączy w sobie najwyższą jakość, niezawodność i dodatkowy osprzęt do wyboru.

DF140A
już od 52 990 zł
DF115A
już od 45 990 zł
DF100A
już od 44 990 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF140A/DF115A/DF100A Picture of boat using DF140A/DF115A/DF100A

Większa wydajność i oszczędność paliwa

Nowa generacja silników DF140A, DF115A i DF100A to trio, które łączy w sobie znaczącą redukcję zużycia paliwa i bezkompromisową wydajność. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control.

Przekształcenie mocy w prędkość

Nasze rzędowe czterocylindrowe silniki zaburtowe wykorzystują dynamiczne przełożenie, które umożliwia im współpracę z większą śrubą. A połączenie takiej śluby i niższego przełożenia oznacza świetny moment obrotowy, niesamowite przyspieszenie i wywołującą dreszczyk emocji prędkość.

Potężny moment obrotowy

Ponieważ przyspieszenie i zwrotność jednostki znajdują się wysoko na naszej liście priorytetów, DF140 wraz ze swoim znakomitym stosunkiem mocy do wagi został wybrany jako jeden z silników na Olimpijskie i Paraolimpijskie Regaty Żeglarskie w Londynie w 2012 roku.

Innowacyjna technologia

Silniki DF140A, DF115A i DF100A wyposażone zostały w układ z czujnikiem tlenu O2 Sensor Feedback System, który zapewnia niższy i bardziej stabilny poziom emisji zanieczyszczeń. Oprócz tego silniki DF140A i DF115A posiadają także czujnik spalania detonacyjnego, który wykrywa i kontroluje odbiegające od normy spalanie, wspierając tym samym optymalną wydajność pracy jednostki.

Efektywniejsza praca, mniejsza emisja zanieczyszczeń

Suzuki wykorzystuje szereg swoich zaawansowanych rozwiązań technicznych w silnikach 4-suwowych, aby zapewnić niższy poziom emisji zanieczyszczeń oraz niższe zużycie paliwa i spełnić tym samym warunki Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2003/44EC. Suzuki uzyskało ocenę trzech gwiazdek wystawianą przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).

RCD EMISSIONS STANDARDS / ULTRA LOW EMISSIONS

Większa wydajność, oszczędność paliwa

Popyt na ekonomiczne silniki zaburtowe stale rośnie. Dlatego właśnie Suzuki opracowało i wprowadziło w swoich DF90A/80A/70A innowacyjną technologię Suzuki Lean Burn, która spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony żeglarzy i mediów branżowych. Układ z wyprzedzeniem określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach, dostarczając uboższą, bardziej oszczędną mieszankę. Korzyści wynikające z działania układu są odczuwalne w szerokim zakresie pracy, zapewniając znaczące obniżenie zużycia paliwa zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach. Badania laboratoryjne wykazały, że przy prędkościach rejsowych DF140A zużywa 14% mniej paliwa w porównaniu ze swoim poprzednikiem, jednocześnie zachowując jego moc.

Diagram of Maximizing Fuel Economy, Maximizing Performance
Dane wykorzystane w tym wykresie pochodzą z testów wewnętrznych, przeprowadzonych w jednolitych warunkach. Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków pomiaru (konstrukcja łodzi, rozmiar, waga, warunki pogodowe itp.)

O2 Sensor Feedback Control System – układ z czujnikiem tlenu, który steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej

Podobnie jak flagowy silnik Suzuki DF300AP, modele DF140A/115A/100A również zostały wyposażone w układ z czujnikiem tlenu O2 Sensor Feedback System, który zapewnia niższy i bardziej stabilny poziom emisji zanieczyszczeń. Układ kontroluje i steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej w każdym zakresie pracy silnika, dostarczając optymalną ilość paliwa przy każdej prędkości.

4-Zaworowy silnik i głowica w układzie DOHC

Suzuki może poszczycić się długą historią w zakresie projektowania i produkcji silników motocyklowych, samochodowych oraz silników do jachtów i łodzi. Czerpiąc z tego ogromnego doświadczenia, Inżynierowie Suzuki opracowali rzędowy czterocylindrowy silnik, który zapewnia wysoką moc, niesamowitą wydajność, a do tego jest bardzo ekonomiczny. Dzięki pojemności 2 044cm3 ten rzędowy czterocylindrowy blok zaskakuje wysoką wydajnością i głowicą w układzie DOHC z dwoma wałkami rozrządu i 16 zaworami.

Picture of DOHC 4-Valve Engine

Poszukując maksymalnej wydajności

Silniki DF140A/115A/100A korzystają z udoskonalonego układu kanałów dolotowych, który dzięki dużej ilości zasysanego do cylindrów powietrza, umożliwia uzyskanie wysokiej mocy. Jednak aby mógł on osiągnąć swój pełny potencjał, niezbędny jest także wydajny układ wydechowy, taki jak dostępny w naszych silnikach „4-2-1”, który redukuje opór przy wyprowadzaniu strugi, zapewniając tym samym płynne usuwanie spalin z cylindrów. Rozwiązanie zwiększa moment obrotowy w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych i rozszerza zakres, w którym dostępna jest wysoka moc, tak pożądana przez wielbicieli żeglarstwa.
Silniki DF140A/115A/100A wyposażone zostały także w dwustopniową redukcję przełożenia, pozwalającą na wytworzenie momentu obrotowego, który będzie w stanie poruszyć dużą śrubę. Zazwyczaj efekt ten osiąga się dzięki większym kołom zębatym lub przekładni, ale wykorzystanie przez Suzuki dwustopniowej redukcji przełożenia udowodniło, że da się uzyskać potrzeby moment obrotowy bez dodatkowego zbiornika lub zwiększania wagi jednostki. Uzyskane ostatecznie przełożenie 2.59 zagwarantowało mocniejszy moment obrotowy i większe przyspieszenie.
Oba modele silników wyposażone są w dwustopniową redukcję przełożenia, która gwarantuje większe przełożenie na poziomie 2,59. Pierwszy stopień redukcji na wale napędowym dostarcza przełożenie wartości 1,24, podczas gdy drugi stopień przełożenia, znajdujący się w przekładni, dostarcza redukcję rzędu 2,08. Największą zaletą tego układu jest umiejętne wykorzystywanie wysokiej wydajności, dużego skoku i większej śruby.

Diagram of Obtaining Maximum Performance

Czujnik spalania detonacyjnego (DF140A/115A)

Silniki DF140A i DF115A to pierwsze czterocylindrowe silniki zaburtowe Suzuki wyposażone w czujnik spalania detonacyjnego. Układ ten, który znaleźć można w niektórych modelach silników V6, wykrywa i kontroluje odbiegające od normy spalanie, wspierając tym samym optymalną wydajność pracy jednostki. Rozwiązanie zwiększa żywotność silnika i pomaga mu osiągnąć maksymalną moc.

Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa

Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.

Układ wykrywania wody w paliwie

Woda znajdująca się w paliwie może doprowadzić do pogorszenia efektywności procesu spalania, zmniejszenia mocy i powstawania korozji. Układ pomaga chronić silnik przed wodą, dzięki możliwości wykrycia jej obecności w filtrze paliwa. Sternik jest natychmiast informowany o takim zdarzeniu, za pomocą sygnału dźwiękowego i wizualnego. Filtr został zaprojektowany w taki sposób, aby użytkownik mógł sprawdzić obecność wody ręcznie.

Picture of Suzuki Water Detecting System

Suzuki Troll Mode System

Ten prosty w obsłudze układ, stanowiący część standardowego wyposażenia silników rumplowych, zapewnia doskonałą kontrolę nad prędkością silnika przy niskich obrotach. Jest on dostępny jako opcja dodatkowa dla silników wykorzystujących układ elektronicznego sterowania. Kiedy układ jest aktywny, sterowanie prędkością obrotową silnika odbywa się za pomocą oddzielnego przycisku, którego każde naciśnięcie powoduje zmianę prędkości obrotowej o 50 obr/min w zakresie od biegu jałowego do 1200 obr/min. Poza przyciskiem, który można zamontować w dowolnym miejscu, układ wyposażony jest także w obrotomierz. Istnieje również możliwość podłączenia go do cyfrowego zespołu wskaźników Suzuki SMIS lub do zespołu wskaźników analogowych wyposażonych w podwójną podziałkę.

Picture of Suzuki Troll Mode System

*3:Układ Suzuki Modular Instrument

Wielofunkcyjny rumpel (dostępny opcjonalnie)

Ten wielofunkcyjny rumpel, dostępny tylko w przypadku silników DF115A i DF100A, odznacza się wysoką ergonomiką, dzięki wykorzystaniu w procesie projektowania systemów komputerowych symulujących ruch ciała sternika, jego ramienia i oczu. Pozwoliło to na optymalne rozmieszczenie dźwigni zmiany biegów, przełączników i wskaźników, co zapewnia łatwiejsze i bardziej wygodne sterowanie silnikiem zaburtowym. Dźwignia zmiany biegów ma ergonomiczny kształt, zapewniając dobre wyczucie bez względu na to, czy sternik używa prawej czy lewej ręki. Przełącznik sterujący układem odchylania i trymowania silnika znajduje się obok manetki, co pozwala na równoczesne sterowanie położeniem przepustnicy i trymem. Na rumplu znajduje się również przycisk układu wspomagającego trałowanie.

Picture of Multi Function Tiller Handle (Optional)
MODELDF140A
Zalecana wysokość pawęży mmL: 508 X: 635
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1L : 179.0 X : 184.0
Rodzaj silnikaDOHC, 16 zaworów
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów4
Pojemność skokowa cm32,044
Średnica x skok tłoka mm86 x 88
Moc maks. kW (KM)103.0 (140)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,600-6,200
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej5.5 litra
Zbiornik paliwa -
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 40A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.59:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)15”-25”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
MODELDF115A
Zalecana wysokość pawęży mmL : 508 X : 635
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1L : 182.0 X : 187.0
Rodzaj silnikaDOHC, 16 zaworów
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów4
Pojemność skokowa cm32,044
Średnica x skok tłoka mm86 x 88
Moc maks. kW (KM)84.6 (115)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,000-6,000
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej5.5 litra
Zbiornik paliwa -
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 40A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.59:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)15”-25”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
MODELDF100A
Zalecana wysokość pawęży mmL : 508 X : 635
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1L : 182.0 X : 187.0
Rodzaj silnikaDOHC, 16 zaworów
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów4
Pojemność skokowa cm32,044
Średnica x skok tłoka mm86 x 88
Moc maks. kW (KM)73.6 (100)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,000-6,000
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej5.5 litra
Zbiornik paliwa -
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 40A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.59:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)15”-25”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego

Cennik

Model Śruba Masa Manetka Elektryczna wiązka podłączeniowa 6,5m Zegary Keyless Start System Technologia Lean Burn Kolor obudowy Cena brutto
DF100ATL Aluminiowa 182kg Obrotomierz + zegar trymu Czarny 44 990 zł
DF100ATX Aluminiowa 187kg Obrotomierz + zegar trymu Czarny 44 990 zł
DF100ATL Aluminiowa 182kg Obrotomierz + zegar trymu Biały* 45 990 zł
DF100ATX Aluminiowa 187kg Obrotomierz + zegar trymu Biały* 45 990 zł
DF115ATL Aluminiowa 182kg Obrotomierz + zegar trymu Czarny 45 990 zł
DF115ATX Aluminiowa 187kg Obrotomierz + zegar trymu Czarny 45 990 zł
DF115ATL Aluminiowa 182kg Obrotomierz + zegar trymu Biały* 46 990 zł
DF115ATX Aluminiowa 187kg Obrotomierz + zegar trymu Biały* 46 990 zł
DF140ATL Aluminiowa 179kg Obrotomierz + zegar trymu Czarny 52 990 zł
DF140ATX Aluminiowa 184kg Obrotomierz + zegar trymu Czarny 52 990 zł
DF140ATL Aluminiowa 179kg Obrotomierz + zegar trymu Biały* 53 990 zł
DF140ATX Aluminiowa 184kg Obrotomierz + zegar trymu Biały* 53 990 zł
*Silnik dostępny na zamówienie